Com a Junta de l’associació de famílies de l’Escola del Bosc de la Pabordia que engloba més del 80% de les famílies de l’escola, hem atès tots i cadascun dels dubtes i desavinences que ens han arribat per part de les famílies respecte a aspectes relacionats amb el funcionament o model d’escola. I les hem compartit amb l’Equip Directiu que sempre les ha atès i ha generat el diàleg necessari per donar-ne resposta. Així mateix, ens consta que individualment la porta de direcció sempre està oberta.
El model d’escola és quelcom que ve dissenyat pels professionals experts que formen l’equip directiu i un projecte avalat per Inspecció, Consell Escolar (on hi ha representades les famílies i mestres) i consensuat amb el claustre. En el cas del Bosc de la Pabordia, el model pedagògic té un caràcter innovador, pioner fins i tot, que pot generar pors o incerteses malgrat els comprovats bons resultats.
Com a representants de les famílies al Consell Escolar i des de la junta de l’AFA volem fer explícita la nostra confiança i suport total tant en l’actual Equip Directiu com en l’entrant i la seva línia pedagògica, i volem demanar-vos a tots i totes que seguim col·laborant en l’escola que volem pels nostres fills i filles amb esperit crític però sempre des del respecte.
Suport i confiança al 100% a l’actual equip directiu com l’entrant.
Bon dia,
Totalment d’acord amb l’escrit de l’AFA. Comparteixo les pors i incerteses que s’hi mencionen, però sempre hem tingut la confiança de que els canvis son bons. De fet, és un dels motius pels quals vam decidir en família apostar pel Bosc de la Pabordia.
Vam començar i acabarem en el centre, i puc assegurar que si la por hagués superat la confiança en algun moment, ja no estaríem en el centre.
No em sento representat per l’escrit anònim que fa uns dies es va difondre. Confio en aquelles persones que ara decideixen agafar les regnes i en aquelles que durant aquests anys han estat al capdavant.
La por només paralitza, però la confiança fa possibles els canvis i avançar.
Ànims, confiança, sort i gràcies!
Fa 9 anys vam escollir aquesta escola per el seu mètode, el seu model educatiu.
Assistir a una jornada de portes obertes on qui parla són els alumnes ho diu tot. Ja en aquell moment es va deixar clara la línia de l’escola i que l’objectiu era pujar el model educatiu d’infantil a cicle superior. Just per aquest motiu la vam escollir i la mantenim tot hi haver canviat de domicili.
Estem molt orgullosos d’estar en aquesta escola i confiem plenament en el que feu.
Ara toca no decaure per més obstacles que tingui el camí.
Sempre endavant, sabem que podeu!!!
Família Nonó Daranas
Buenos días, me gustaría dar mi opinión al respecto. Primero de todo comunicar que personalmente estoy muy contenta con el colegio. Con la metodología y el equipo de maestros y directivos. Esto no significa que sea perfecto, hay que cometer errores para evolucionar. Pero pienso que están utilizando un método que se opone radicalmente al tradicional y como todo lo nuevo genera dudas y contradicciones en la mayoría de las personas. Sobre todo porque no entienden el funcionamiento. Aunque desde el colegio nos expliquen cómo trabajan nuestros niños es muy difícil para algunos padres entender que de esta manera los niños potencian sus habilidades. Entender que no necesitamos una nota para aprender, Los niños no son una nota, son pequeñas personas que necesitan sentir que aunque les cueste pueden conseguir lo que se propongan. La nota descalifica como persona. También quería agradecer al equipo que tengan tan presente el arte en la educación. Como licenciada en Artes entiendo su importancia. Este abarca muchas disciplinas, es política, ciencia, lenguaje, emoción, pero sobre todo es un estilo de vida. Es sensibilidad, el arte tiene su propio lenguaje y es parte de la sociedad. Es una lástima que no todas las personas estén preparadas para interpretarlo.
Por otro lado estoy de acuerdo con la preocupación de algunos padres que comentan hay algunos niños con mala conducta y tienen a otro niños en estado de malestar. Pero también soy consciente que estos conflictos son mayores a la hora del comedor. Supongo que es el momento en que están más descontrolados.
En la historia no existió nunca un cambio sin conflicto. Pero todos los cambios han sido para mejor. Hay que ser valientes para seguir adelante cuando el mundo está en contra. Creo que esta es la definición de la escuela. Están revolucionando la educación y estoy feliz de formar parte de esta revolución.
Muchas gracias y seguir avanzando.
El contingut de la carta que s’ha escrit a l’escola de manera anònima no ens representa i encara menys en les formes.
Com a família vàrem escollir aquesta escola ara fa 6 anys per la seva metodologia i continuem pensant que no ens vam equivocar. Si algun dia canviéssim d’opinió, bé perquè ho veiéssim diferent, bé perquè volguéssim un altre tipus d’educació pels nostres fills/es, crec que el plantejament a fer-nos seria un altre.
Hem de ser conscients que l’escola perfecta no existeix i per tant cal intentar solucionar les diferències a través del diàleg i el respecte.
Dir que a casa valorem i agraïm immensament tot el treball diari de les professores vers els nostres fills/es, treball que es tradueix en coneixenents i maduració personal. També valorem i agraïm moltíssim les hores que destinen les mestres en la gestió de conflictes entre alumnes que tenen lloc a les estones de pati!
Tanmateix, com a famílies cal que tinguem present en tot moment el nostre important paper, doncs l’educació dels nens i nenes parteix (com tantes vegades s’ha dit) del binomi escola-família.
Seguim treballant!!